Comunicarea este cheia succesului relațiilor interumane și prin urmare, aceasta stă la baza oricărei afaceri prospere, indiferent de domeniu. Imaginează-ți acum rata de succes pe care o poate avea afacerea ta, având la bază un nivel optim de comunicare lingvistică.
Una sau mai multe limbi străine, vorbite fluent într-o companie, reprezintă instrumente indispensabile în afacerile la nivel internațional, motiv pentru care o companie cu o viziune pe termen lung și orientată spre rezultate, va încerca să își formeze o echipă cu cunoștințe de limbi străine precum limba engleză, limba germană, limba italiană sau chiar japoneză.
Recent, Mark Zuckerberg – fondatorul Facebook, a impresionat un grup de studenți din China, răspunzând fluent la întrebările acestora în mandarină.
Un angajat bilinv va ajuta compania pentru care lucrează atât în stabilirea și fructificarea de noi oportunități de business, cât și la nivel intern, ajutând la creșterea productivității organizaționale.
În acest articol vom detalia câteva dintre avantajele pe care persoanele bilingve le pot aduce unei companii:
- Un angajat biling îți va aduce clienți și/sau parteneriate internaționale. O persoană care vorbește una sau mai multe limbi străine înțelege complexitatea comunicării între două culturi distincte. Când vine vorba de negocieri sau discuții cu potențiali clienți, de promovare sau strategia de intrarea pe o nouă piață, angajații bilingvi îți pot indica de exemplu cum ar trebui să comunici cu fiecare public țintă, din fiecare regiune, în parte.
Totodată, angajații care vorbesc spre exemplu limba engleză, te pot ajuta să îți susții prezența online prin rețelele de socializare pe care este prezent produsul/servicul pe care care compania ta îl oferă, pentru simplu fapt că poate înțelege și oferi feedback în timp real pe aceste rețele, într-o limbă străină.
- O echipă formată din persoane care vorbesc sau învață limbi străine, va cunoaște implicit și obiceiurile, politica și practicile de business ale unor culturi străine. Acest lucru aduce avantaje considerabile companiei pe termen scurt și lung, deoarece acești angajați bilingvi sunt mai bine pregătiți pentru o activitate la nivel internațional, fie că este vorba despre procesul de producție, campaniile de promovare, acțiunile de vânzare sau tehnicile de negociere.
- Persoanele bilingve sunt mai eficiente în multitasking.
Pe parcursul procesului de asimilare a uneia sau mai multor limbi străine, un individ își dezvoltă semnificativ diverse părți ale creierului iar ca și rezultat, multe persoane biligve excelează și la multitasking. Potrivit unui studiu realizat în SUA, persoanelor care vorbesc limbi străine, le este mult mai ușor să jongleze cu sarcini diverse și să prioritizeze planul de lucru.
- Un angajat biling poate să fie atât traducător cât și interpret. Atunci când ai în echipa ta un angajat care vorbește limba engleză sau limba germană, poți să te bazezi și pe un traducător din/în aceste două limbi. În cazul în care unul din angajații tăi a urmat un curs de limba japoneză, poți să te bazezi pe un interpret la negocierele tale cu partenerii japonezi. Astfel, nu mai ești nevoit să externalizezi aceste servicii, deoarece le ai deja, prin intermediul unei persoane din interior, care cunoaște organizația și în care ai încredere. Ai nevoie de o traducere pentru un contract cu un furnizor sau client italian? Nu-i așa că un angajat care vorbește limba italiană ar fi de mare ajutor în această situație?
- Persoanele care stâpânesc una sau mai multe limbi străine, au mai mare încredere în forțele proprii. Acest lucru se va reflecta și în raport cu restul echipei, în sarcinile de zi cu zi, sau în ceea ce privește relaționarea cu clienții internaționali. Odată eliminată bariera lingvistică, datorită faptului că angajații tăi se simt stăpâni pe ei în negocierile cu clienții străni, beneficiile pentru business-ul tău nu vor întârzia să apară.
- Un poliglot îți aduce un avantaj competitiv semnificativ. Prin relaționarea cu interlocutori care vorbesc “pe limba lor”, satisfacția clienților tăi va crește exponențial. Angajaților care stăpânesc o limbă străină le este mult mai ușor să relaționeze cu clienții străini, să încheie tranzacții de succes și să stabilească parteneriate internaționale de lungă durată. Începând de la departamentul de producție și până la cel de customer support, o limbă străină poate aduce noi oportunități de business, poate genera o creștere a vânzărilor și implicit, o rată de retenție a clienților sporită.
La Cursuri de Limbi Străine Oradea – www.clso.ro – susținem afacerile autohtone și ne dorim ca acestea să rămână competitive pe piața internațională, oferind clienților noștri soluții personalizate în domeniul lingvistic.
Echipa ta cât de bine cunoaște o limba stăină de circulație internațională? Dacă ai deja o echipă solidă dar dorești să investești în dezvoltarea bilingva a membrilor ei, contactează-ne pentru o ofertă corporate personalizată!
Echipa CLSO
Tel: 0745.900.225
Email: contact@clso.ro
Oradea, Str. Primăriei Nr. 54
www.clso.ro I Facebook.com/curslimbastraina